رکورد تاریخی تیم ملی فوتبال کلمبیا؛ ۲۸ بازی بدون باخت! | علیرضا محمودی فرد

به گزارش کلام ماندگار، تیم ملی فوتبال کلمبیا که در اوج دوران فوتبال خود قرار داشته، در ۲۸ دیدار اخیرش، حتی یک شکست را هم تجربه نکرده است. تیم ملی کلمبیا بامدار امروز در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا امریکای ۲۰۲۴ برابر تیم ملی فوتبال اروگوئه به میدان رفت و موفق شد با […]

به گزارش کلام ماندگار، تیم ملی فوتبال کلمبیا که در اوج دوران فوتبال خود قرار داشته، در ۲۸ دیدار اخیرش، حتی یک شکست را هم تجربه نکرده است.
تیم ملی کلمبیا بامدار امروز در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا امریکای ۲۰۲۴ برابر تیم ملی فوتبال اروگوئه به میدان رفت و موفق شد با تک گل جفرسون لرما مقابل این تیم به پیروزی برسد و به عنوان حریف تیم ملی فوتبال آرژانتین، راهی دیدار فینال شود.
این موضوع، یک پیروزی تاریخی برای تیم ملی کلمبیا بود، نه صرفا به این خاطر که آن‌ها توانستند پس از ۲۳ سال به فینال این مسابقات راه پیدا کنند که البته مسلما مهم‌ترین اتفاق برای آن‌هاست، بلکه به این دلیل که باعث شد آن‌ها رکوردی تاریخی را هم شمسته و از آن خود کنند؛ کلمبیایی‌ها با این برد در حقیقت برای ۲۸ بار بدون شکست زمین را ترک کردند و طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ فوتبال این کشور را به نام خودشان به ثبت رساندند؛ این تیم پیش از این در بازه زمانی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ تحت هدایت فرانسیسکو ماتورانا، توانسته بودند در ۲۷ بازی شکست نخورد.
این روند شکست‌ناپذیری در پایان مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال اروگوئه در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپاامریکا بدون شک یکی از مهم‌ترین بردهایی بود که آن‌ها در طول این مدت دو ساله به دست آوردند.

 

تنظیم‌کننده: علیرضا محمودی فرد