مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران :

۱۰۱ میلیون تن کالای غیر نفتی صادر شد

کلام ماندگار / به گزارش ایرنا ” علی اکبر شامانی ” روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: از این مقدار ۳۸ میلیون تن مربوط به کالاهای پتروشیمی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار است. وی افزود: ۹ میلیارد دلار کالاهای پتروشیمی صادر شده در این مدت مربوط به منطقه ویژه پارس […]

کلام ماندگار / به گزارش ایرنا ” علی اکبر شامانی ” روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: از این مقدار ۳۸ میلیون تن مربوط به کالاهای پتروشیمی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار است.

وی افزود: ۹ میلیارد دلار کالاهای پتروشیمی صادر شده در این مدت مربوط به منطقه ویژه پارس در عسلویه استان بوشهر است.

شامانی افزود: میزان کالاهای صادرات غیر نفتی ۹ ماهه امسال از لحاظ وزنی ۲۶ درصد رشد و ارزشی ۶۸ صدم درصد به دلیل افت قیمت‌های جهانی کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران تصریح کرد: صادرات در منطقه ویژه پارس از لحاظ ارزش حجم و ارزآوری، بالاترین رتبه را کسب کرده است.

وی با اشاره به روز جهانی گمرک و شعار سازمان جهانی در سال ۲۰۲۴ افزود: شعار سازمان جهانی گمرک در سال جاری میلادی تعامل هدفمند گمرک با شرکای سنتی و جدید است که این تعامل از قبل در این منطقه با گمرک وجود داشته است.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با تاکید بر بروز شدن گمرکات کشور اظهار داشت: از هشت سال گذشته تاکنون اظهارنامه ها از کاغذی به الکترونیکی تبدیل شدند که گام مهمی برای ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع است.

وی همچنین بر کنترل سیستمی در گمرکات کشور تاکید کرد و از انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان برای این موضوع خبر داد.