صعود به قله شیرباد توسط جانباز ۵۵ درصد علی رضا ساکت فریمان

به گزارش پایگاه خبری کلام ماندگار، جانباز سرافراز۵۵ درصد علی رضا ساکت فریمانی به همراه جمعی از کوهنوردان شهرستان فریمان و یک همنورد از گرگان(جناب اسفندیاری) قله شیرباد با ارتفاع ۳۳۱۶ متر که بلندترین قله خراسان رضوی می باشدرافتح نمودند این قله در رشته کوه بینالود واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این کوهستان نسبت به […]

به گزارش پایگاه خبری کلام ماندگار، جانباز سرافراز۵۵ درصد علی رضا ساکت فریمانی به همراه جمعی از کوهنوردان شهرستان فریمان و یک همنورد از گرگان(جناب اسفندیاری) قله شیرباد با ارتفاع ۳۳۱۶ متر که بلندترین قله خراسان رضوی می باشدرافتح نمودند این قله در رشته کوه بینالود واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این کوهستان نسبت به مناطق پست تر اطراف خود، موجب جابجایی شدید توده های هوایی و بروز بادهای شدید می شود و به همین دلیل آن را “شیرباد” نامیده اند.
محمدرضا ساکت فریمانی تاکنون افتخارات زیادی در رشته دوچرخه سواری و کوهنوردی کسب نموده است.فتح قلل با دوچرخه از فعالیت های این جانباز توانمند خراسان رضوی محسوب می گردد.وی این صعود را بیاد شهدای سرافراز عملیات کربلای ۴ و ۵ انجام داده است.رضا ساکت کوهنورد امروز در دوره دفاع مقدس لودرچی کم سن و سالی بوده است که یک دست خود را در راه دفاع از ایران از دست داده است.

ارسال خبر: حسن صادقی یونسی