برشی از سخنرانی پروفسور فریدون رهنما رودپشتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام ماندگار، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، پروفسور فریدون رهنما رودپشتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، در سخنرانی خود با عنوان نقش فین‌تک‌ها در توسعه کسب و کارها به نقش ضروری این صنعت در تحول کسب و کارها اشاره کرد. | گزارش‌گر: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام ماندگار، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
پروفسور فریدون رهنما رودپشتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، در بخش نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها طی سخنرانی خود با عنوان نقش فین‌تک‌ها در توسعه کسب و کارها به نقش ضروری این صنعت در تحول کسب و کارها اشاره کرد.


ایشان با اشاره به عوامل تحولات کسب و کارهای نوین، رقابتی شدن کسب و کار، دیجیتالی شدن اقتصاد و آینده کسب و کارها و تحولات فناوری از عوامل مهم و اصلی این حوزه عنوان کرد.
وی همچنین در رابطه با عوامل موثر در شکل‌گیری فین‌تک‌ها بیان کرد: ظهور تکنولوژی جدید، تغییر نسل و تغییر ذائقه مشتریان کلیدی، کاهش اعتبار بانک‌ها و مشتری مداری آنها از جمله عوامل اصلی است.


دکتر راهنمای رودپشتی حوزه‌های مختلف صنعت فین‌تک را در شش دسته سرویس مالی تقسیم‌بندی کرده و در رابطه با موارد آن به نهادهای ذخیره نقدینگی، خدمات مالی تخصصی، بیمه، فناوری مالی، سرویس‌های تجاری و دلالی مالی و مدیریت دارایی اشاره کرد.


گزارش‌گر: علیرضا محمودی فرد