امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش کلام ماندگار به نقل از ایرنا از کمیته امداد، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور سیدمرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد و محمدصادق خیاطیان، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسید. رییس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به ضرورت […]

به گزارش کلام ماندگار به نقل از ایرنا از کمیته امداد، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور سیدمرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد و محمدصادق خیاطیان، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسید.

رییس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در اشتغال‌زایی پایدار برای محرومان، گفت: هم‌افزایی در راستای توسعه فرصت‌های شغلی نوآورانه برای جامعه هدف کمیته امداد، در تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

وی افزود: تسهیل‌گری ورود مددجویان کمیته امداد در عرصه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی کشور از طریق ایجاد زمینه اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، از دیگر اهداف امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است.

بختیاری خاطرنشان کرد: مصمم هستیم از محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ایجاد و توسعه مشاغل نوآورانه و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، بهره‌گیری کنیم.

رییس کمیته امداد بر ضرورت حمایت مالی از طرح‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و ادامه داد: تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان جامعه هدف از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری تخصصی در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین کمک به کارآفرینی مددجویان و جامعه هدف از طریق همکاری با سکوهای دانش‌بنیان، مورد توجه قرار گرفته است.

بختیاری اضافه کرد: به همین منظور، بسته‌های تشوریقی از جمله پرداخت حق بیمه کارفرما و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان به ازای به کارگیری مددجویان کمیته امداد، پیش‌بینی شده است.

بختیاری گفت: همچنین کمیته امداد متعهد شده است در جهت تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری مرتبط با ماموریت‌های کمیته امداد، در تامین سرمایه اولیه یک صندوق پژوهش و فناوری جدید برای کمک به تامین مالی طرح‌های نوآورانه جامعه هدف کمیته امداد اقدام کند.

براساس این گزارش، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز متعهد شده است از دست‌کم ۱۰۰ طرح دانش‌بنیان به مظنور رفع نیازهای حوزه‌های ماموریتی کمیته امداد زنجیره‌های تولیدی و خدمات‌رسانی حمایت کند.

اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت جذب افراد جامعه هدف کمیته امداد، از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.